Polish(Poland)
tagi nfc
imie

Autor: Emilia Kowalkowska

Tagi NFC receptą na zlokalizowanie sprzętu w terenie

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci ok. 3 min.

Duża liczba sprzętów oraz ich lokalizacji spowodowały, iż jeden z naszych klientów, firma TOI TOI Polska Sp. z o.o. z branży toalet przenośnych, mimo starań napotkał na trudności, których samodzielne rozwiązanie okazało zbyt trudne. Niezbędna okazała się pomoc z zewnątrz.


W czym tkwił problem?

Głównym problemem, z jakim Klient musiał się zmierzyć były zniszczenia i kradzieże kabin. W związku z tym firma TOI TOI potrzebowała ewidencji kabin z uwzględnieniem jej geolokalizacji, co pozwoliłoby na stwierdzenie co się z kabiną dzieje po wypożyczeniu. Dotychczasowa ewidencja pozwalała jedynie na określenie, gdzie sprzęt powinien obecnie stać, a nie gdzie rzeczywiście się znajduje. Z tego względu firma TOI TOI o pomoc zwróciła się do Benson Consultants.

Rozwiązanie

Wdrożona funkcjonalność została opracowana przez naszych specjalistów przy ścisłej współpracy z firmą TOI TOI na podstawie zdefiniowanych potrzeb oraz możliwości technologicznych, jakie dają aplikacje mobilne i wykorzystanie Internetu Rzeczy.

Nowe rozwiązanie wymagało utworzenia w SkyLogic dodatkowego modułu, który pozwalał na utworzenie bazy sprzętów i przypisywanie ich do zleceń klientów. Poza wdrożeniem programu SkyLogic oraz dedykowanej aplikacji mobilnej niezbędne były tagi NFC, którymi oznaczone zostały kabiny.

Naklejki z tagami NFC umieszczono na kabinach i powiązano je ze sprzętem za pomocą aplikacji mobilnej. Kierowcy pracując na kabinach skanują go i fotografują. W programie zapisują się zdjęcia, na których można sprawdzić stan sprzętu oraz jego dokładną lokalizację, którą można zaprezentować na mapie. Historia wszystkich skanowań sprzętów jest przechowywana w systemie, dzięki czemu w przypadku, gdy sprzęt nie znajduje się w miejscu, w którym być powinien, istnieje możliwość sprawdzenia gdzie, kiedy i który kierowca widział go po raz ostatni.

Korzyści wynikające z wdrożenia SkyLogic i aplikacji mobilnej dla branży serwisu terenowego

Dzięki współrzędnym odczytanym na aplikacji, firmie TOI TOI udało się ustalić obecną lokalizację sprzętów. Natomiast za sprawą korzystania z historii lokalizacji, klient już po pierwszym etapie wdrożenia projektu (opisane rozwiązanie jest wstępem do drugiego etapu obsługi serwisowania oraz eliminacji dokumentów papierowych przy wsparciu aplikacji mobilnej) otrzymał narzędzie do potwierdzania wykonania serwisu, co poświadcza fotografia czystego sprzętu z danego dnia oraz miejsca, lub do zarejestrowania zniszczonego sprzętu.

Wdrożone rozwiązanie pomogło nie tylko zapobiec kradzieżom i stratom finansowym, ale pozwoliło także na wypracowanie oszczędności, ułatwienie pracy oraz podniesienie jakości świadczonych usług serwisowych. Zastosowanie technologii mobilnej pozwala na pracę w terenie w trybie on-line i off-line i zapewnia komunikację people to people (P2P), people to machine (P2M), machine to machine (M2M).

Bądź na bieżąco

Bądź na bieżąco

© 2017 Benson Consultants. All Rights Reserved.

Please publish modules in offcanvas position.