• Planowanie strategiczne

    Planowanie strategiczne

    Lokalizacja magazynów
    Optymalizacja geografii dostaw
    Wyznaczanie liczby pojazdów
    Tworzenie obszarów dystrybucyjnych​​​
    ​​​Analizy przestrzenne​​​
    Scenariusze dostaw i harmonogramy
    Wizualizacje
    Analityka szans sprzedażowych


  • Zarządzanie transportem

    Zarządzanie transportem

    Optymalizacja tras
    ​Pełna obsługa zleceń
    Modelowanie struktury logistycznej
    ​​​​​​ Zarządzanie flotą i GPS
    Rozliczenia
    Portal komunikacyjny​​​
    Analityka i KPI
    Mapy cyfrowe
    SMS-owe systemy informacyjne
    Mobilne zarządzanie kierowcą
  • Zarządzanie handlowcami

    Zarządzanie handlowcami

    Optymalizacja tras handlowców
    Zarządzanie regionami i handlowcami
    Zdalne zarządzanie zadaniami
    Mapy cyfrowe​​​
    GPS​​​





  • Zarządzanie serwisantami

    Zarządzanie serwisantami

    Harmonogramowanie zadań
    ​Optymalizacja tras serwisantów
    Komunikacja mobilna z serwisantem​​​​​​
    Mapy cyfrowe​​​
    GPS​​​
    Przydział serwisantów do zadań




  • 1
   

W związku z coraz liczniejszymi sygnałami rynkowymi o konieczności uwzględnienia w procesie optymalizacji różnych możliwości wysyłkownia towaru Benson Consultants wychodząc naprzeciw oczekiwaniom oddaje drugą edycję OptiLogica. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji, optymalizacja jest przeprowadzana w oparciu o koszty wyliczone na podstawie cenników. Nowe narzędzie jest przeznaczone do optymalizacji kosztów logistyki transportu własnego, wynajętego oraz wysyłek za pośrednictwem firm logistycznych.

 
Obecnie prowadzimy ostateczne testy nowego optymalizatora, który będzie przełomem w planowaniu transportów. Dotychczasowe testy wychodzą niezwykle pomyślnie, dlatego już w maju planujemy pierwsze wdrożenia.
 
Nowa wersja będzie spektakularną rozbudową wersji pierwszej. Celem działania nowej maszyny jest globalna optymalizacja tras dystrybucyjnych pod kątem kosztowym. Koszty są wyliczane na podstawie cenników podpiętych do samochodów. Firmy posiadające własną flotę z pewnością docenią uwzględnienie dostępności samochodu, obsługę zestawów, kontrolę czasu jazdy, obsługę dwóch kierowców, ograniczenie ładowności, konieczność wyposażenia samochodu w specjalny sprzęt (HDS, winda, chłodnia, itd.), okna czasowe. Mogą również wskazać skąd samochód startuje i gdzie ma zakończyć trasę jak również narzucić powrót do bazy.
 
Firmy korzystające z zewnętrznego transportu mogą zamodelować w optymalizatorze dwa rodzaje cenników. Pierwszy z nich zakłada planowanie tras dla przewoźników (firm transportowych/spedycyjnych) i rozliczanie się z kilometra. Drugi natomiast jest przydatny przy współpracy z firmami logistycznymi, gdzie rozliczenia są prowadzone na podstawie ilości i odległości między miejscem nadania i dostawy (bez planowania tras). Algorytm sam decyduje, czy taniej będzie wysłać towary własną flotą, firmą transportową/spedycyjną czy firmą logistyczną.
 
Wszystko dzieje się na kokpicie dyspozytora, który na bieżąco może na mapach śledzić wprowadzane zmiany i kontrolować koszty ułożonych tras. Dyspozytor może uruchomić kilka scenariuszy optymalizacji i wybrać najlepszy.
Dzięki temu można w łatwy i szybki sposób planować trasy dla całej organizacji ze  świadomością, że dążymy do minimalizacji kosztów logistyki. Wszelkie informacje raportowe dostępne są od ręki w module Analizy i KPI. Po przeprowadzonych testach szacujemy, że dzięki zastosowaniu nowego optymalizatora możliwe jest ograniczenie kosztów logistyki o 5-25%.

 


pozyczka online